Hans Florian Zimmer sa narodil v Nemecku ako dieťa hudobne založenej matky a otca inžiniera a vynálezcu. Zakorenená kombinácia umeleckého zmýšľania a vplyvu invenčných technológií mu priniesla správny základ k tomu, aby neskôr hudobne udal filmovej hudbe nový trend. Neskôr sa netajil tým, že ho výrazne ovplyvnil aj taliansky velikán Ennio Morricone.
Skladateľ už ako dieťa pociťoval potrebu vyjadriť sa prostredníctvom hudby. Keď si to všimla jeho mama, navrhla mu, či neskúsi hru na klavíri pod odborným lektorstvom. "Myslel som si, že ma učiteľ naučí spôsob, akým by sa obrazy, ktoré som mal v hlave, nejakým zázrakom objavili v mojich prstoch. Namiesto toho som hral Mozarta,“ priznal v rozhovore pre BBC. Hodiny klavíra navštevoval dva týždne.
Zimmer sa vďaka otcovi vyznal v elektronike a počítačoch. Časom sa teda ukázalo, že najlepším spôsobom, ako nápady pretaviť do tvorby, je použiť klávesy a syntetizátor. V hudobných začiatkoch ho bolo počuť napríklad hrať na klávesy v klipe k piesni Video Kill the Radio Star kapely The Buggles. Neskôr si vyskúšal aj tvorbu komerčných zvučiek, no najviac ho poznačila spolupráca s ďalším skladateľom, a neskôr aj mentorom, Stanleym Myersom. Dobre si spomína na deň, ktorý výrazne ovplyvnil jeho budúce smerovanie.
"Mojou prácou bolo robiť kávu. A tak som sa zrazu ocitol v miestnosti s Nickom Roegom, ktorého obdivujem ako režiséra, a Stanleym Myersom, ktorého obdivujem ako skladateľa. Bavili sa o hudbe k filmu, akoby riešili nejaký životný problém,“ spomína v rozhovore pre SoundWorks Collection. "Nepovedal som ani slovo, ale už len to, že som bol svedkom tejto debaty, bola najlepšia škola,“ dodal.
Aj keď s Myersom spoluprodukoval hudbu k viacerým úspešným filmom, skutočný prelom v jeho kariére, a zároveň vstupnou bránou do Hollywoodu, bol hudobný sprievod k filmu Barryho Levinsona Rain Man (1988). Hans Zimmer odvtedy nemal núdzu o lukratívne ponuky. Jeho skladateľský rukopis počuť vo filmoch ako Gladiátor (2000), Posledný samuraj (2003), v sérii Piráti Karibiku, v sci-fi Počiatok (2010), Interstellar (2014) či v temnej trilógii Christophera Nolana o Batmanovi. Nolan si Zimmera od ich prvej spolupráce na filme Batman začína (2005) prizval ešte niekoľkokrát. "Chris mi povie: Rozpoviem ti príbeh. A ako on rozpráva príbeh, ja začínam počuť zvuky a fragmenty tónov a hneď poviem, že idem do toho. Neskôr po pár týždňoch si hovorím, prečo som to bral? Veď nemám potuchy, ako to urobiť,“ vtipkoval Zimmer pre BBC o tom, ako vyzerá ich spoločný tvorivý proces.
Prienik elektroniky do orchestrálnych skladieb. Vplyv Hansa Zimmera na filmovom plátne rozoznajú aj tí, ktorí o skladateľovi nikdy nepočuli. Notoricky známy je taktiež zvuk výrazného rohu, ktorý sa opakuje po dramatických prestávkach. Motív, ktorý v súčasnosti využíva asi každý druhý filmový trailer, vznikol pôvodne pre film Počiatok.
Držiteľ filmového Oscara, dvoch Zlatých glóbusov, štyroch cien Grammy a množstva ďalších ocenení koncertne zavíta na Slovensko po prvýkrát. Menej známe je však to, že sa tu neoficiálne zastavil pred pár rokmi, aby osobne pozval rómske skupiny Sendreiovci a Cigánski baróni na nahrávanie hudby k filmu Sherlock Holmes: Hra tieňov. Primáš Cigánskych barónov Patrik Žiga si doteraz spomína, ako sa svetoznámy skladateľ objavil vo dverách ich kultúrneho domu v Prakovciach. "Tak sme mu v tom našom kulturáku hrali asi hodinu a jemu sa to veľmi páčilo. Bol veľmi príjemný, o všetko sa zaujímal,“ prezradil pre Pravdu.