Peter Lipa
hudobník
Je to udivujúca a nečakaná správa. Bol to človek v plnej sile a do poslednej chvíle aj mimoriadne aktívny. Na svojich bedrách niesol niekoľko projektov. O týždeň sme mali spolu hrať. Neviem, čo sa stalo, o žiadnych jeho ťažkostiach som netušil. Okrem toho, že bol zdatný muzikant, bol aj zdatný organizátor. Hľadal náhradu za Mariána Vargu a chcel dostať Collegium musicum opäť na pódiá. Ja som s ním hrával skôr tradičný džez. Hrávali sme spolu na džezovej lodi, čo bola tradícia, ktorú sme začali asi pred 25 rokmi. Je to naozaj veľká škoda.
Martin Valihora
hudobník
Som v šoku. Nedávno sme spolu telefonovali a riešili sme plánovaný koncert na Pohode. Bol ako môj hudobný otec, kolega a priateľ zároveň. Celý život sme si boli veľmi blízki, nielen po hudobnej, ale aj po osobnej stránke. Sme z jedného hudobného sveta. Mám pocit, ako by som práve prišiel o člena rodiny. Naozaj sa mi teraz ťažko hľadajú slová, pretože som sa to dozvedel len pred malou chvíľou.
Ladislav Snopko
dramaturg a producent
Jeho stopa v rámci slovenského bigbítu je absolútne nezmazateľná. Neboli to len Prúdy, Collegium musicum či Blue Effect, ale aj ďalšie projekty, na ktorých sa zúčastňoval vrátane vydania CD s Jaroslavom Hutkom v 70. rokoch. Bol to aj kamarát, ktorého som poznal už od 60. rokov. V roku 1968 som sa zoznámil s Mariánom Vargom, a to už existovali Prúdy, kde hral aj Fedor. Za tie roky sa stal jedným z mojich najbližších priateľov. Trávili sme spolu Silvestre, aj teraz pred týždňom som s ním volal. Zoznámil ma s Bernadettou Šuňavskou, ktorá prišla do Bratislavy skúšať koncert, ktorý mal Collegium musicum aj na počesť Mariána Vargu odohrať na Pohode spolu s Československou filharmóniou. Basgitara bola vždy základom dobrej muziky, a to isté platilo aj o Fedorovi Frešovi. Okrem toho, že bol skvelý muzikant, bol aj výborný organizátor. Je to jednoducho obrovská strata, ktorú budem ešte dlho spracúvať.