Na pódiu nestála sama. Jej partnerom bol Komorný orchester Viedeň – Berlín, tvorený hráčmi prestížnych filharmonikov z oboch uvedených miest. Dramaturgia večera, ktorým otvorila svoje rozsiahlejšie turné, bola monotematická. Znela výlučne hudba Wolfganga Amadea Mozarta, pričom Anne-Sophie Mutter sa sólisticky zhostila až troch husľových koncertov.
Všetky vznikli počas polroka 1775. Teda ešte pred skladateľovou dvadsiatkou. Každý z nich, či už druhý D durový, tretí G durový a piaty v A dur, nesú vlastnú kompozičnú pečať. Nedýcha z nich „len“ geniálna melodická nápaditosť, inštrumentálna svojbytnosť, ale aj postrehnuteľná rozdielnosť. V štruktúre, inšpirácii i nálade. Umožniť ich vyniknutie, a to v bezprostrednej následnosti v rámci jedného večera, tiež nedokáže hockto.
Anne-Sophie Mutter je unikátom svojho druhu. A keď sa stretne s Mozartom na spoločnej parkete, možno hovoriť o symbióze géniov. Legendárnym Herbertom von Karajanom v detskom veku objavená umelkyňa, ovenčená radom cien a aktívne podporujúca mladých umelcov (spoluprácou s ňou sa môže pochváliť aj slovenský kontrabasista Roman Patkoló), vládne nesmierne širokým repertoárom, siahajúcim až po súčasnosť. Pritom jej Mozart je štýlovo vzorový, ale aj svojský, neskopírovaný.
O Mutterovej technike, o jej opojnom frázovaní, pohrávaní sa s ozdobami, širokým spektrom dynamiky, o jej dialógu s muzikantmi a udávaniu koncepcie (v husľových koncertoch vlastne zastupovala dirigenta) vari netreba hovoriť. Pozoruhodná a výsostne autentická je samotná osobnosť umelkyne. Z jej prejavu vyžarovala hlboká poézia bez sentimentálneho nádychu. Pri hre pôsobila skôr introvertne, bez vonkajškovej mimiky, no zároveň, keď prebrala „líderstvo“ nad ansámblom, bola si vedomá svojej hodnoty i čara.
Samostatný obdiv si zaslúžilo 17-členné viedensko-berlínske komorné zoskupenie skutočných majstrov svojich nástrojov. Nielen pre delikátnu plastickosť a štýlovosť tónu (zahrali aj prvú symfóniu osemročného zázračného dieťaťa), ale rovnako pre rovnocenné partnerstvo so sólistkou. Anne-Sophie Mutter sa po troch husľových koncertoch odvďačila burácajúcemu publiku dvoma prídavkami.