One Music predstaví pestrú dramaturgiu bohatú na rôznorodosť prejavu i pôvodu hudobných inšpirácií vyvierajúcich z dvoch národných kultúr. Dôraz však bude kladený na myšlienku jednej hudby, ktorá všetko spája. V programe zaznejú skladby reprezentujúce staré hudobné prejavy slovanskej a severskej hudby uchované v hudobných archívoch (zbierky Annae Szirmay-Keczerovej, Eleonory Susanny Lanyiovej, AE, Uhrovecká zbierka I. a II., Mestmacher, Schodsberg, Sønderho, Avalsnes, Sørfold), ktoré zároveň tvoria základ repertoáru oboch súborov.
Čítajte viac Viva Musica! sa vracia k svojim koreňom. Hudobnými záhradami sa priblíži ľuďomZaznejú však aj skladby súčasných tvorcov, napríklad nórskeho skladateľa Jona Balkeho a slovenských skladateľov Michala Paľka a Daniela Mateja, ktoré boli inšpirované starou hudbou. Farebnú mozaiku starého a nového sveta doplní rozmanitá hudba národností, ktoré sú súčasťou slovenskej a nórskej kultúry. Na jednom pódiu tak zaznie hudba rómska, či židovská, ale aj hudba saamska a vikingská. Koncert sa uskutoční na Nádvorí Starej radnice v Bratislave 6. júla o 20. h.
Festival pokračuje koncertom violončelového dua Cello Appassionato v sobotu 8. júla o 17. h v Dome Albrechtovcov. Violončelisti Katarína Zajacová a Branislav Bielik sa okrem orchestrálnej hry ako členovia Opery Slovenského národného divadla venujú aj komornej hre. Vrámci Cello Appassionato interpretujú predovšetkým bohatú pôvodnú literatúru pre toto zoskupenie.
V Záhrade Domu Albrechtovcov zaznie Dueto G dur Josepha Haydna, ktoré tento velikán hudobného klasicizmu skomponoval počas svojho pôsobenia v blízkej Esterháze, Offenbachovo Dueto pre dve violončelá, či diela menej známych majstrov ako Divertimento talianskeho skladateľa Giacoba Cervetta alebo Sonáta pre dve violončelá francúzskeho barokového skladateľa Jeana-Baptista Barrièra. Dramaturgia koncertu prinesie aj zaujímavé prekvapenie v podobe diel dvoch slovenských autorov, predstaviteľov avantgardnej generácie. Zaznie Suita D dur Ladislava Kupkoviča z roku 1988, ktorú napísal po svojej emigrácii z bývalého Československa a Dva kusy pre dve violončelá skladateľa Ilju Zeljenku z konca deväťdesiatych rokov, ktoré sa vyznačujú originálnym kompozičným jazykom.