Podľa časopisu Týden firma CET 21 potrebnú licenciu získala najmä vďaka tomu, že na rozdiel od 26 konkurentov nepriznala, že bude vysielať akčné filmy a nenáročné seriály a usilovať o maximálny zisk. Teda klamala.
Originálny projekt sľuboval pôvodnú filmovú tvorbu, džezovú hudbu či prírodopisné dokumenty. Realita však bola nakoniec diametrálne odlišná. Hneď po veľkolepom nástupe v jednom z prvých rozhovorov vtedajší riaditeľ televízie Vladimír Železný na otázku moderátorky o programovej štruktúre rozvíjal teóriu o tom, ako najskôr musia socialistickou televíziou ubitému divákovi vyjsť v ústrety, teda klesnúť nižšie, a až potom mu môžu pomaly dávkovať náročnejšie formáty – vychovávať.
Už vtedy mi bolo do plaču a do smiechu zároveň. Mám však obavu, či problém s komerčnými televíziami nie je až sekundárny. Náš hlavný problém tkvie skôr v absencii kvalitnej verejnoprávnej televízie. Redukcia pôvodnej tvorby a chválenie sa znižovaním deficitu nevytvára protipól ponuke komerčných televízií. Môžeme zakazovať, ale keď neponúkneme divákom alternatívu, budú všetky diskusie len mlátením prázdnej slamy.