Slovenská tanečná platforma odprezentuje deväť predstavení, ktoré možno považovať za reprezentatívny výber aktuálnej domácej tvorby. Okrem toho uvedie sprievodný a pracovný program, pozostávajúci z deviatich tanečných, diskusných a networkingových podujatí, ktorý bude priestorom zoznámiť sa bližšie s domácou scénou a konfrontovať ju so zahraničím.
Podujatie otvorí vo štvrtok v bratislavskom Štúdiu 12 krátke sólo mladej choreografky Evy Urbanovej The Essence. Sólo získalo v zahraničí dve ocenenia. Cez pohybový rituál hľadá stopy esencie seba samej, svojej či ľudskej podstaty. V Kultúrnom centre P*AKT uvedú tanečnú inscenáciu Martina Hodoňa a združení GAFFA a Neskorý zber matter. Na pozadí paródie vykresľuje pocity z blížiaceho sa dôchodkového veku interpretov a tematizuje stav spoločnosti a relevanciu tanca. Hlavný program prvého dňa uzavrie novinka choreografky Jany Terekovej Abnormal Repetitive Behaviour v A4. Predstavenie inšpirované neprirodzenými pohybovými vzorcami, do ktorých upadajú zvieratá držané v zajatí, je okrem iného komentárom na vnímanie prírodného verzus humánneho.
V rámci druhého dňa prehliadky si delegáti a návštevníci budú môcť pozrieť predstavenia v Bratislave a v Banskej Bystrici. Hlavný program otvorí pohybové divadlo Manuela Rondu a kolektívu Tanečno YOLT – You Only Live Twice v A4. Inscenácia sa pomocou pohybu a textu pohráva s pojmami dobra a zla, štruktúrami moci a potešeniami, ktoré ustavične hľadáme.
Nasledovať bude program v Banskej Bystrici, kde Divadlo Štúdio Tanca v podvečerných hodinách uvedie vo vlastných priestoroch novinku Na horizonte bez návratu, ktorá vznikla v spolupráci s maďarským choreografom Lászlóm Fülöpom. Predstavenie je výsledkom vízie nového vedenia DŠT vytvárať tanečné diela ako reflexie života. Predstavenie Radoslava Piovarčiho a Paulíny Šmatlákovej Charon uvedú v banskobystrickej Záhrade. Predstavenie je v slovenskom kontexte výnimočné témou, nakoľko grécka mytológia nie je typickým zdrojovým materiálom pre diela slovenského súčasného tanca.
Posledný deň hlavného programu otvorí v bratislavskej A4 predstavenie Soft Spot v koprodukcii združení Bod-Y a Me-Sa a v autorstve maďarskej choreografky Adrienn Hód a slovenských tanečníc Soni Ferienčíkovej a Martiny Hajdyly. “Soft Spot je experimentálnou štúdiou, ktorá divákov núti vykročiť mimo racionálne rámce uvažovania.
Čítajte viac Tanečníci: Status umelca je krok k udržateľnosti a profesionalizácii kultúryV Moyzesovej sieni uvedú predstavenie Custom View Tomáša Danielisa. Danielis ponúka pohľad do intímneho priestoru vlastnej tvorby a života, otvára tému povolania umelca v spoločnosti a spolu s ňou aj mnoho zásadných otázok týkajúcich sa zmyslu a potreby umenia.
Posledným predstavením hlavného programu bude v Kunsthalle Bratislava Autonomy Soni Kúdeľovej a Borisa Vitázka. Zvuk, hlas, vizuál a fyzické telo sa v Autonomy stretávajú a prelínajú v priestore a divák má príležitosť napojiť sa na ktorúkoľvek z línií.