Ken vie spievať
Producent a DJ Ronson stojí napríklad za ikonickým albumom Amy Winehouse Back to Black, v 90. rokoch spolupracoval s newyorskými rapermi, pravidelne sa spája s popovými hviezdami ako Lady Gaga (spolupráca mu vyniesla Oscara, Grammy aj Zlatý Glóbus za skladbu k filmu Zrodila sa hviezda), Adele či Robbie Williams.
Hudobný sprievod pre Barbie – kde piesne priamo zasahujú do deja v spievaných a tanečných pasážach – vznikol v spolupráci s megahviezdami Dua Lipa, Nicki Minaj, Tame Impala, Billie Eilish či Sam Smith. Ryan Gosling, predstaviteľ hlavnej mužskej úlohy, jedného zo zástupu Kenov, sa nebojí spevu, čo overila už muzikálová romanca La la land Damiena Chazelleho. Sebavedomie spievať mu dodal najmä spoločný duet s Emmou Stone v titulnej skladbe filmu City of Stars ocenenej Oscarom pre najlepšiu pôvodnú pieseň. Gosling má našliapnuté na ďalšiu nomináciu v tejto kategórii.
Ronson porozumel poetike streštenej komédie o identite a emancipácii a pozdvihol jej absurdnú, detskú logiku o ďalší level. Soundtrack je srandovný, tanečný a funguje ako kvalitný pop a zároveň jeho paródia.
Pôvodne mal Ronson vytvoriť dve skladby, Greta Gerwigová a spoluscenárista filmu Noah Baumbach ich okamžite po vypočutí nazvali okázalo Hity Barbie a Kena. Jednu z nich, rockovú baladu I’m Just Ken, ktorá sa napokon stala záverečným highlightom filmu, spieva Ryan Gosling. "Pieseň o Kenovi – ten pocit som nadobudol hneď, ako som si prečítal scenár – je o chlapíkovi, ktorý sa nevie dostať z cesty. Všetci máme tieto masky, ktoré si nasadzujeme, aby sme na ľudí urobili dojem, no jediné, čím naozaj chceme byť, sme my sami,” prezrádza Ronson v rozhovore pre Vulture.
Ronson priznáva, že ako DJ na párty siaha po skladbách Dua Lipy, jej tanečný pop považuje za impozantný, pretože je tvrdý a tak trochu divný. Skladba Dance The Night nevznikla priamo pre túto speváčku, aj napriek tomu, že až podozrivo súznie s jej tvorbou (s albumom Future Nostalgia). Dua Lipa napísala text v spolupráci s Caroline Ailin.
Nech si robí čo chce
Úvodnú skladbu Pink, ktorá otvára dvere do bezchybného Barbielandu, napísal Ronson v spolupráci so speváčkou Lizzo. Tá producenta v úzkych zachránila spontánnou hravosťou pri textovaní. Ronson priznal, že sa pri texte nevedel pohnúť z miesta. Režisérke poslali nástrel, kde Lizzo s úsmevom komentuje dej. „Povedz jej, nech robí, čo chce. Môže pokračovať v spievaní, môže povedať Helen Mirrenovej (rozprávačka vo filme, pozn. red.): „Prestaň hovoriť, spievam tu“ – čokoľvek. Toto je úžasné,” reagovala na nápady Lizzo Greta Gervig. Napokon úvodná skladba organicky zasahuje do deja a vytvára metarovinu rozprávania.
Nicki Minaj producentovi nedala spávať, nevedel sa s ňou totiž dlhšie skontaktovať a soundtrack bez nej nemohol byť kompletný. "Barbie bez singla Nicki Minaj? To by bola Barbz,” žartoval. Raperka Minaj debutovala albumom Pink Friday a od začiatku kariéry je jej štýl inšpirovaný estetikou Barbie. Skladba Barbie World v jej interpretácii komunikuje s hitom Barbie Girl skupiny Aqua z roku 1997 a aj pieseň Butterflies je priamym odkazom na hit z nultých rokov skupiny Crazy Town. Butterflies je tvrdšou interpretáciou ich piesne Butterfly speváčkou Gayle.
Tíšivú baladu vyjadrujúcu vnútorné prežívanie hlavnej hrdinky What Was I Made For napísala Billie Eillish s bratom Finneasom O'Connellom a je prvou piesňou zverejnenou po dlhom autorskom bloku tvorivej dvojice. "Je to pieseň, ktorá hovorí všetko, čo chcú srdce a duša Barbie povedať, a možno to vo filme ani nedokáže úplne vyjadriť,” myslí si Ronson.
Čítajte viac Recenzia filmovej udalosti roka: Barbie zvíťazila na poli marketingu aj kinematografieAj napriek tímu zostavenému z tých najpovolanejších popových hviezd je Barbie: The Album povrchný. Opočúva sa skôr, ako si to poslucháčky a poslucháči pripustia. Vo filme však skladby fungujú organicky a krásne infantilný krok k muzikálu zvládli Ronson aj Gerwigová na výbornú.